https://cdn.pixabay.com/photo/2017/08/07/13/44/japan-2603955_960_720.jpg

Pomysł na reklamę w Twoim mieście - jaką formę wybrać?

Reklama typu DOOH nie traci na popularności, pomimo rosnących wciąż możliwości digital marketingowych. To tradycyjna forma kreowania świadomości wśród konsumentów, a dzięki swojej skuteczności stale się rozwija. Obecnie na rynku dostępnych jest kilkanaście różnych form reklamy outdoorowej. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, którą z nich najlepiej wybrać.

  1. Formy reklamy outdoorowej
  2. Reklama w centrach handlowych - dlaczego warto?
  3. Jak dobrać właściwą lokalizację ekranów LCD?
  4. Dlaczego reklama w komunikacji miejskiej jest tak skuteczna?

Formy reklamy outdoorowej

Reklama DOOH (ang. Digital out of home) może przybrać kilka różnych postaci. Są to m.in. banery, billboardy, siatki wielkoformatowe, citylighty, ekrany LCD, reklama na paczkomatach, w centrach handlowych, czy w komunikacji miejskiej. Dobór formy reklamy powinien być poprzedzony skrupulatną analizą grupy docelowej oraz celu kampanii. Jeśli zależy ci na lokalnej promocji swojej firmy, postaw na nośniki zlokalizowane tylko w twoim mieście. Zastanów się, gdzie przebywają twoi potencjalni klienci i w jaki sposób podejmują decyzje zakupowe. ofertę firmy.

Reklama w centrach handlowych - dlaczego warto?

Statystyki jasno podają, że większość decyzji zakupowych podejmowanych jest w miejscu sprzedaży danego produktu, dlatego w ostatnim czasie ogromną popularność zyskała reklama w centrach handlowych. Reklamodawcy coraz częściej decydują się na wybranie właśnie tej formy reklamy, a jest z czego wybierać: reklama w centrum handlowym może przybrać postać baneru, plakatu czy ekranu digitalowego. Komunikat przedstawiony na takim nośniku trafia do odbiorców błyskawicznie i w czasie rzeczywistym kreuje jako potrzeby.

Jak dobrać właściwą lokalizację ekranów LCD?

Ekrany LCD znajdujące się w przestrzeni miejskiej to także doskonały pomysł na promowanie usług firmy. Przykuwają uwagę ciekawym designem oraz dynamiką. Komunikat jest w tym przypadku emitowany 24h/7, dlatego liczba kontaktów z reklamą jest naprawdę wysoka. Planując kampanię na ekranach, warto zwrócić uwagę na ich lokalizację. Jeżeli wiesz, że twoi potencjalni klienci to ludzie młodzi, zdecyduj się na wynajem ekranów np. w pobliżu pubów i stref rozrywki. Jeśli natomiast chcesz trafić do emerytów, wybierz ekrany zlokalizowane np. w okolicy aptek i ośrodków zdrowia. Grunt udanej kampanii to prawidłowo przeanalizowana grupa docelowa!

Dlaczego reklama w komunikacji miejskiej jest tak skuteczna?

W lokalnych kampaniach reklamowych doskonale sprawdzają się również nośniki umiejscowione wewnątrz komunikacji miejskiej, ponieważ podróżni mają zazwyczaj w trakcie przejazdu sporo czasu, aby dokładnie zapoznać się z komunikatem i przeanalizować ofertę firmy. Taka reklama może przybrać formę plakatu lub ekranu digitalowego, a niektóre zajezdnie oferują nawet oklejanie całych pojazdów. Jeśli twoi potencjalni klienci podróżują komunikacją miejską, to bez wątpienia warto przyjrzeć się bliżej tej formie reklamy.

Jak widzisz, form reklamy typu DOOH jest naprawdę wiele. Jeśli planujesz kampanię reklamową w swoim mieście, to zdecydowanie warto wybrać któreś z powyższych rozwiązań.